Behöver du hyra lokal för konferens? Våra lokaler ligger i centrala Kumla, bara ett par minuters promenad från järnvägsstationen. Adressen är Kvarngatan 18.

Cafédelen

DSC_0763   DSC_0766   DSC_0770   DSC_0772
Ljus och rymlig lokal med plats för ca 90 personer sittande vid bord, med piano, ljudanläggning samt projektor och duk.  Därtill ett stort och välutrustat kök (spis/ugn, microvågsugnar, storköksdiskmaskin, stora kaffebryggare samt kylskåp).
Priser (Inklusive moms)
5  timmar eller mindre: 1260 kr. Om du som hyr inte städar efter dig tillkommer 420 kr.
Mer än 5 timmar: 1680 kr. Om du som hyr inte städar efter dig tillkommer 420 kr.

Kyrksalen

DSC_0907
Kyrkolokal med stor scen samt orgel och flygel. Plats för ca 150 personer sittande i bänkar. Kraftfull ljudanläggning samt projektor och projektorduk.
Priser (inklusive moms)
5 timmar eller mindre: 785 kr. Om du som hyr inte städar efter dig tillkommer 420 kr.
Mer än 5 timmar: 945 kr. Om du som hyr inte städar efter dig tillkommer 420 kr.

Bottenvåningen

1   2   3   4
Ljusa och fräscha källarlokaler, ett rum med plats för ca 20 personer sittande vid bord, en stor öppen yta för lek, ett kök med spis, kyl/frys och diskmaskin samt ett mindre rum möblerat med soffor och soffbord. Därtill två lokaler för innebandy- och bordtennisspel.
Priser (inklusive moms)
5 timmar eller mindre: 735 kr. Om du som hyr inte städar efter dig tillkommer 420 kr.
Mer än 5 timmar: 945 kr. Om du som hyr inte städar efter dig tillkommer 420 kr.

Villkor

• Organisationer och föreningar får hyra lokalerna.
  • Privatpersoner med anknytning till församlingen får hyra lokalerna.
  • Vi förbehåller oss rätten att säga nej till personer/organisationer/föreningar som strider
    helt mot kyrkans värderingar.
  • För att hyra en lokal ska man ha fyllt 18 år, samt själv närvara den tid som hyran avser.
  • Hyresgästen har enbart tillträde till de lokaler och inventarier som är förbokade.
  • Alkoholförtäring och rökning är inte tillåten i eller i anslutning till lokalerna.
  • Sluttid för hyra av lokalerna är kl. 23.00.
  • För samtliga lokaler gäller att de skall städas/iordningsställas enligt instruktion innan de lämnas.
  • Eventuella skador på lokaler eller inventarier ersätts av hyresgästen.
  • För närvarande kan vi inte erbjuda servering, men det finns tillgång till uppvärmningskök.
  • Tunnor för sopor och kompost finns vid köksingången. Sopsortering sker enligt instruktion.

Kontakt och bokning

Kontakta oss på info@fylstakyrkan.se för bokning.