Vår vision är att Jesus ska bli känd, trodd och efterföljd, Vi har aktiviteter, möten och kurser som du är varmt välkommen till. Oavsett om du är gammal eller ung, betraktar dig som kristen eller bara är nyfiken på kristen tro, så finns det något för dig.

Gudstjänster

Varje söndag kl 10.00 kommer människor till Fylstakyrkan för att fira gudstjänst tillsammans.
Gudstjänsten består av sång, musik, predikan, berättelser och bön.
Barnen är med i början för att sedan gå en trappa ner till sin samling, Barnkyrkan. De lite äldre barnen går till Betweenies eller Tweenies. Välkommen!

Barnkyrkan, Minis, Betweenies och Tweenies

I Barnkyrkan är barnen uppdelade i grupper beroende på hur gammal man är. Minis är upp till förskoleklass. Betweenies är de som går i lågstadiet och Tweenies är för de som går i mellanstadiet och uppåt. Barnen träffas under tiden som gudstjänsten pågår. Vi vill att barn och ungdomar ska veta och förstå att de är älskade av Gud!

OnePiece

Varje tisdag kl 17:00-18:00 övar vår barnkör One Piece Kumla. Alla barn från 6 år och uppåt är varmt välkomna. Vårterminen 2024 startar 23 januari. Hör av dig till Simon Ledstam om du vill veta mer, 073-9288577.

Bön i kyrkan

Varje onsdag kl. 10.00 träffas vi för att be och läsa bibeln tillsammans i kyrkan. Välkommen!

Gemenskapsträffar

Varje torsdag kl. 14.00 är det gemenskapsträffar i våra olika kyrkor med fika och underhållning av olika slag. Ungefär en gång i månaden träffas vi i Fylstakyrkan. Se kalender för mer information.

Kompiskompaniet

På torsdagar kl. 18.00 träffas kompiskompaniet (för dig som går på högstadiet/gymnasiet) för undervisning och gemenskap. Vill du veta mer, kontakta Robin Arvidsson på 073-033 43 53.

Tweenies

Varannan fredagskväll (ojämna veckor) kl. 18.00-20.00 träffas ett gäng vi kallar tweenies. Vi startar den 2 februari (2024). Vi brukar leka, pyssla, samtala och hitta på roliga saker tillsammans. Det är för dem som är ungefär mellan 10-13 år. Vill du veta mer, kontakta Robin Arvidsson på 073-033 43 53.

Ohana (Tonår)

Varannan fredagskväll (jämna veckor) kl. 19.00 träffas tonårsgruppen i kyrkan och samtalar och hittar på roliga saker tillsammans. Vi startar den 26 januari (2024).  Vill du veta mer, kontakta Robin Arvidsson på 073-033 43 53.